En man går in i en bar

Så är jag mol allena för första gången sen i torsdags. Ensam. Helgen har varit en intensiv historia med Värnamovännerna Simon, Emil och Juth. Värnamo är en stad som helt lever och andas tack vare sina industrier. Värnamo har som Göteborg gjort nya hål i svångremmen och friställt mina vänner.
Simon har lärt sig lösa Rubriks kub med en snittid på 2 minuter. Emil jobbar lika mycket som jag gör. Annars meckar han med sina bilar ute i Hyggestorp (Ligger inte så långt ifrån Ålabäckshult).

Igår brände vi pengar på Marie Laveau. Jag var inte så mycket på dansgolvet. I stället höll jag låda på herrarnas toa. Drog "En man går in i en bar"-skämt. Det premierades av besökarna.
Därför avslutar vi helt enkelt söndagen med lite muggig stand-up:

En blind man går in på en bar. Han sätter sig på en barstol och beställer en öl. Efter att ha suttit där en kvart ropar den blinde mannen till bartendern:
-Vill du höra ett blondinskämt?
Det blir genast knäpptyst i baren och med en mörk hes röst säger kvinnan jämte honom:
-Innan du berättar det skämtet bör du veta en sak. Bartendern är blond, servitrisen är blond, jag är 2 meter lång, väger 107 kg, är blond och har svart bälte i karate. Kvinnan som sitter jämte mig är blond och tyngdlyftare. Kvinnan till höger om dig är blond och proffsboxare så tänk dig noga för innan du berättar historien.
-Vill du fortfarande berätta den?, frågar kvinnan med den hesa rösten.
Den blinde mannen svarar:
-Nä, inte om jag skall behöva förklara den fem gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0