I Gränslandet

Tillbaka från min synundersökning. Och inte mycket klokare blev jag. Optikern skakade bekymrat på huvudet efter att jag tittat på alla bokstäverna. Min närsynthet har förvandlats till långsynthet. Men styrkan på den är ungefär en fjärdedel av Statoils svagaste läsglasögon. Alltså befinner jag mig i Ingemansland just nu. Jag förstår hur det funkar i praktiken, men inte i teorin. Fortfarande har jag problem med att läsa av Doncen-menyerna och se tavlan på föreläsningar. Men som pappret säger så borde det vara tvärtom.
Smålänningen lever som han lär och skiter därför i att köpa nya glasögon. Nu får jag gå och lida på föreläsningarna i stället. The doctors don't know what's wrong with me.

P.S. Det som är bra är att om det blir krig i Sverige kan jag flyga Jas. Liten kille, får plats i cockpit, obetydligt synfel på pappret och stor erfarenhet av X-wing Alliance och Microsoft Flight SImulator. D.S.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0