Narcissisterna och glajerna

Då Sune har ett smärre helvete med skolan och sin hemtenta har jag av misstag råkat skriva upp mig på Svenska för invandrare. Eller grafisk design som det står i schemat. Vi hade en heldag med föreläsningar idag om typografins historia. Vi spelade TP på min mobil och urbrast djupa suckar åt de noobs som vi läser den här kursen med.
Vet ni vad de gör? De ställer frågor till föreläsaren. Vår klass är de som, konstigt nog, aldrig ställer frågor. Det kan bero på att vi är narcissister som redan vet allt.

Eftersom jag hänger med de största narcissiterna i klassen vill de alltid sitta längst bak i klassrummet. De coola killarna. Det förklarar mitt ointressse av dagens föreläsning. Grejen är att jag mer och mer börjar få en syn som en mullvad. Texten framme vid tavlan såg ut som myrornas krig.

Nu till det jag ville säga. Jag ska på synundersökning på torsdag och sen ska jag köpa nya bågar. Så jag funderar på vilken sorts glasögon jag ska köpa. I teorin vill jag bara ha pilotbrillor med slipat glas. Stort synfält och inga skalmar som döljer den Döda Vinkeln. Tyvärr går det inte att ta någon på allvar med såna brillor. Så därför kör jag den gyllene medelvägen. Tjocka svarta plastglajer.


Insikten har nu kommit. Jag har blivit en av alla ungarna som hos SYO-konsulenten sa: "jag vill jobba med media."
Nu kommer jag också se ut som en sådan. 

Kommentarer
Postat av: nedda

inget fel på pilotglasögon.

2009-02-23 @ 22:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0