Olivia & Mattias 1,5

Idag, den tolfte februari, är det således ett och ett halvt år sedan jag lämnade singellivet och blev ihop med världen bästa tjej, Olivia. Lite kuriosa är att det på dagen är exakt två och ett halvt år sedan vi träffades för första gången. Våra första möten var på Emmabodafestivalen, både 2006 och sedan 2007 men ihop blev vi på söndagen efter Way Out West 2007. Detta efter att jag på ren impuls åkte till WOW samma dag som festivalen börjat, med viss tur och snälla vänner som lät mig åka i deras bilar och sova i deras studentrum. I efterhand kan jag se tillbaka på det och tänka att det var den bästa impulsresan jag någonsin gjort.

Ett och ett halvt år är en rätt lång tid och då vi bott på varsin sida landet tror jag att jag korsat det svenska landet ett 40-tal gånger de senaste arton månaderna. Nu är det således över med dessa resor då vi inom kort kommer att flytta ihop. Redan till helgen kommer ett flyttlass och om två veckor sker det officiella sammanflyttandet vilket givetvis kommer innebära någon slags fest sista helgen i februari, mer om detta då det närmar sig och planerna blivit mer klara. Firandet för dagen skjuter vi upp tills på lördag som passande nog råkar bli Alla hjärtans dag.

Av en slump hörde jag den här låten från ett öppet fönster några våningar upp i Skrapan och jag tycker att den passar väldigt bra in just idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0