Onsdag, schmonsdag!

Onsdag idag och tiden går sin sakta mak. Jag befinner mig själv i väntans tider. Ägnar min tid åt att tvätta lite kläder, leka med borrmaskinen, lyssnar på en radiodokumentär, gläder mig åt lön+CSN, köper lite saker, betalar räkningar och givetvis hänger min nemesis hemtentan kvar likaså. I afton, närmre midnatt kommer lägenhet 1506 i Skrapan att få en till invånare. Välkomstkommitén hade tänkt bjuda in brassband, korvstånd och karuseller men tyvärr anländer Olivia lite väl sent för att grannarna fullt skulle uppskatta mitt tilltag. Det blir en något mer spartansk mottagning då, men så får det bli.

Igår tog jag med Simon och Baggen ut till en fullsmockad bar för att beskåda Inter-United. Var rätt trevligt fast mängden människor gjorde det lite svårt. När det tar en kvart att beställa en öl plus att det knappt fanns plats att stå var väl sådär. Tyvärr är det sådana saker man får ta om man är för snål för att skaffa Viasat Fotboll, vilket jag kommer vägra även i fortsättningen. Tur nog finns det en fin liten piratrörelse som ägnar sig åt att livestreama fotboll på nätet, något jag ägnat mig mycket åt det senaste halvåret och så småningom börjat förfina tekniken.

Skolan har börjat ta fart igen med tv-produktion på schemat. Lite spännande men alldeles för mycket teknik igen. Jag är ingen fanatiker av teknik faktiskt. Visst kan det vara roligt och spela in lite film men som våran lärare sa i måndags så för att göra en minuts nyhetsinslag tar det en timma att redigera det, och detta är om man är erfaren på banan. Då blev jag glad och la genast ner tanken på att bli tv-reporter. Jag vill nog ägna mig åt att skriva, så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0