Onsdag?

Idag är det onsdag, det behövdes en morgontidning för att få det befräftat. Dagarna har ingen början, inget slut, de blandas ihop i ett misch-masch av hemtentor, restuppgifter, läsande, rökning, tv-serier, RSS-läsare och bristfällig matlagning. Min kropp gillar att stänga av nödvändiga funktioner när det är mycket på kontoret. Att få fatt på dessa igen brukar ta sin lilla tid samtidigt som jag slungas mellan hopp och djupaste självförakt. Hela veckan har varit likadan, en kakafoni av all möjlig skit och vissa bra ögonblick lika så.

Snart vankas det radiointervju om två timmar, hatar fortfarande radio lika mycket som innan. Vi blir aldrig vänner, du och jag Marantzen. Det kommer gå dåligt, det vet vi. Har läst en hel bok om intervjuteknik och hört Figge prata om samma ämne i tre timmar. Är ju fullärd i teorin hur jag ska gå till väga, men så fort det ska praktiseras skiter det sig och det blir pannkaka av alltsammans.

Saab kommer väl antagligen få åt fanders nu. För mig som är uppväxt i en Volvo-familj rör det mig inte speciellt mycket i ryggen. Eller, jag lider självklart med alla som mister sina jobb, det är inte speciellt roligt kan jag tro. Men som vi tidigare konstaterat är inte Sverige ett land där bilproduktion gör sig speciellt bra. Och att staten skulle rädda Saab, det hade varit störst möjliga slöseri med skattepengar. Varför slänga skattepengar på en bil som tydligen ingen vill ha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0