Orosmoln på finanshimlen

Jag har kollat på Six feet under och käkat mat. Har precis kommit på hur meningslöst kanske inte bara mitt liv, men Livet i stora drag är. I alla fall fritiden. Sitta ensam och glo på tv, vara för trött för att göra något annat. Hamnade till slut på Hemnet och hittade inte fullt så dyra lägenheter i Vasastan. Payar jag handpenning kan jag få en etta för 4 000 i månaden några kvarter bort. Tyvärr så ser också jag orosmoln på finanshimlen.
Som ett brev på posten (bokstavligt talat) fick jag siffror på en fet restskatt som kommer i maj. Ågren kom sen på besök. Uppdaterade mitt CV och kollade efter mediejobb i Stockholm. Horigt? Tja. Vi gör alla vårt bästa. Bergman är en förebild. Han hoppade över fritiden och jobbade som en idiot tills han var på toppen. Gör jag det kan bostadsrätten vara min.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0