Saker att fasa över

De senaste dagarna har jag börjat småputtra lite ilsket över vissa saker och företeelser runt omkring mig, både nära och långt borta. Här bjuder jag på några av dessa ting:

Pälsmössor: Jag ska varken kalla mig djurrättsaktivist eller något i den stilen, men likt förbannat blir jag upprörd när jag ser alla dessa, till största del, kvinnor som går runt med sina små kadaver på deras nätta huvuden, både ute och inne! För hur snyggt är det att gå runt med en död hund som har den dubbla storleken än vad ens egna huvud har. Det är inte så kallt att den där pälsmössan behövs. Det hade endast varit okej om man bor i Sibirien eller nyss bestigit valfritt berg med minus 30 grader som närmsta granne. I Sverige ser det bara korkat ut och gud vad jag längtar till våren så dessa pälsmössehjon får gå runt utan sju slaktade djur på skallen.

Svenska poliskåren: Det har knappast gått en dag den senaste veckan utan att någon ny skandal från vår svenska poliskår dykt upp. Först var det alla dessa rasistiska utlåtande från "Danmarkspolisen", sen nakna piketpoliser och senast hade två poliser filmat en man, ashög på amfetamin, som poliserna tvingade göra en hälsing till snutarnas kollega som fyllde femtio år. Till råga på allt har sherifferna anmält en liten femtonåring som kallat poliserna för "grisar", vilket jag kan tycka är rätt passande efter allt det lyckats åstadkomma. Till min lyckliga stjärna har jag noll kontakt med polisen i min vardag och jag önskar helst att det förblev så.

Nyheter24:s design: I slutet av hösten startade några män med fötterna i spelbranschen en ny nättabloid som sysslar med någon form av journalistik. Just den journalistiska biten kan vi diskutera en annan gång då jag faktiskt orkat läsa innehållet. Men i nuvarande form är det omöjligt att läsa då layouten på hela sidan ser ut som någon spytt en rakt i ansiktet. Om man ska göra en satsning för att etablera sig på mediemarknaden bör man först se till så att sidan inte ser ut som den tillverkats av en dagisklass som matats med syra under en månad.

/Eder arga korrespondent i verkligheten, Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0