Stora bloggpriset

Efter en gedigen genomgång av internet får jag reda på att ikväll delas Aftonbladets Stora Bloggpris ut. Av någon oförståelig anledning är inte Svarte-Petter nominerade och det är skäl nog att konstatera att det är betydligt mer spännande att följa fotbollens transferfönster som stängs ikväll. Nu ska vi inte lämna Bloggpriset utan kort och gott göra en analys över vem som segra skall i diverse olika kategorier eller andra brott mot mänskligheten som begåtts. Vi tar det hela aktegori för kategori:

Mode

I kategorin mode finns det för det första två uppenbara problem. Manolo är en väldigt dålig herrmodeblogg och har väl antagligen könskvoterats in på helt felaktiga grunder. Andra felet är att kategorisera Hanna Fridén som modebloggare vilket är något hon själv protesterat mot och detta stämmer. Hanna Fridén är lika mycket modebloggare som, ja typ Blondinbella. Vem som vinner borde rimligtvis bli Elin Kling men reserverar mig för Hotspot och SSS.

Nöje & kultur

I Nöje & Kultur-klassen ser jag väl att allt annat än en vinst för Weird Science är ett brott mot mänskligheten. Men när folk röstar vet man aldrig och alla icke belästa människor röstar säkert på Bokhora bara för namnets skull.

Sport & fritid

Här noterar vi att ytterliggare brott har begåtts. För det första är inte ens den fantastiska "Europa Calling" nominerad och avsaknaden av den bloggen som är den självklara vinnaren gör denna kategori väldigt ointressant. Det enda som inte får hända är att tomten Birro vinner, helst inte Laul heller men vilket han troligen gör ändå.

Livsstil

Livsstil? Jaha, vad handlar den här kategorin om egentligen? Har endast läst två utav dessa bloggar, och har dessutom slutat med detta. Får jag bestämma vinnare får det bli Niotillfem-Sandra, hon är duktig på det hon gör men kan tyvärr ha påverkat en generation flickor att bli helt låsta på 50-talet, men duktig är hon och bör vinna. Den rationella delen av mig säger att Gynning med sin stolpiga svenska kommer ta hem kalaset. Men någon större bloggerska, det tror jag inte.

Prylar & teknik

Väldigt svårtippad då jag inte ens har en aning om vad de här bloggarna skriver om. Men Prylfeber kanske vinner? Vad vet jag.

Vardag

Det finns väl bara en som kan vinna detta pris och mer är det inte med det. Grattis Schulman.

Politik & Samhälle

Då min bror är engegerad inom politiken har mitt liv slagit baksida och jag finner politik-bloggar rätt ointressant. Min enda läsning när det kommer till politik är DN:s ledarsidor. Så av rent ointresse säger jag ingenting i denna kategori.

Det var alla kategorier och noterar samtidigt att många av "bloggosfärens" giganter inte är nominerade. Då tänker vi Blondinbella, Kenza, Kissie och gud vad alla heter. Gott så då deras bloggar inte är av kvalité utan mest annat som vi på neutrala Svarte-Petter låter vara osagt. Tack för mig.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0