Svinottan med herr Ågren

Klockan står och väger mellan femman och sexan, ska snart slå över. Vaken har jag varit i en halvtimma ungefär. En tallrik A-fil, två lingongrova med medwurst på, två koppar kaffe och en cigarett. Ingenting som får kroppen att jubla direkt. Huvudet står lite på sned. Trots att jag gick och la mig innan elva fick jag knappa sex timmars sömn, den största summan sömn de senaste nätterna. Börjar tära på krafterna redan det här jobbandet. På det är jag tillräckligt korkad för att säga upp min enda lediga helg på en månad. Vad ska jag med ledigheten till ändå? Lika bra att försöka göra pengar av allting, snart kommer väl lågkonjukturen till mig med. För finanskris, det är det väl mer eller mindre jämt, vända på vaenda krona för att sen göra av med dubbelt så mycket, ett ekonomiskt haveri är vad jag är. Fy fan. Nu ska jag iväg ut i kylan, om en timme är jag framme på jobbet, livet, ja livet, vad ska det vara bra för?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0