Transfer-antiklimax

Stängningen av transferfönsret blev mest ett antiklimax enligt mitt tycke. Den största händelsen som är klar är väl den att Robbie Keane återvänder till Tottenham efter sex månader i Liverpool. Robbie kom väl aldrig riktigt till skott på Anfield och åker hem till Tottenham för att slicka såren. Dagens största härva har varit den angående Andrej Arshavins vara eller icke vara i Arsenal. Först sägs det att det inte blir någon affär, sen ska det helt plötsligt bli en affär för att åter igen svänga över åt att det inte blir något av det hela för att helt plötsligt säger Wenger att, visst ska Arshavin spela i Arsenal. Efter att klockan slog sex har det sagts både det ena och det andra men enligt de senaste ryktena ska det tydligen bli en flytt för den Lille Tsaren till slut. Jag antar att den här historien är långt ifrån över och vi får invänta mer säkra källor innan vi ropar hej. Men jag kan referera till en klasskompis med starka Arsenal-sympatier som sa följande om Arshavin: "Ja, en spelskicklig, lite kortväxt mittfältare är väl precis en sådan spelare Arsenal behöver just nu". Avsaknaden av någon riktig skrällövergång i likhet med Robinhos flytt till Man City förra gången det begav sig inträffade inte utan det närmaste en sådan var att det florerade vissa korta rykten om att Liverpool var ute efter Valencias David Villa. Nu var det nog mest ett väldigt löst rykte och roligare än så blev det fanimig inte.

Om vi ska summera kvällens bloggpris så får vi väl säga att det svenska folket inte alltid är lätt att tippa. Några få rätt fick jag och tyvärr alldeles för många fördomar uppfyllda. Kom även att fundera över huruvida själva röstningsförfarandet är lite galet. Nu vet jag inte om det är så, men jag misstänker att om man ville rösta var man tvungen att lägga en röst i varje kategori vilket isådanafall leder till total anarki. För hur många av Sveriges samlade bloggläsare har koll på alla de kategorier som skulle prisas. Jag har väldigt svårt att tänka mig att tjejer som mest ägnar sig åt att läsa modebloggar även sitter och läser, säg till exempel Carl Bildts blogg. Eftersom jag själv inte röstat vet jag inte om det gick till såhär, men om så vore fallet har Stora Bloggpriset skjutit sig själva i foten. Då finner jag det bättre om nischade bloggpriser i likhet med det som Veckorevyn brassade iväg i höstas då deras bloggpris endast var inriktat på modebloggar.

Kommentarer
Postat av: anton

För att reda ut Keane affären lite, tydligen var det Rick Parry och ägarna som ville ha honom. Benitez var aldrig intresserad av honom och ville ha Barry från Aston Villa ist. Ägarna tyckte dock han var för dyr och för gammal (trots att han var 2miljoner pund billigare och ungefär lika gammal som Keane). Tråkigt att Keane som är pool fan sedan barnsben inte fick fler chanser.

2009-02-02 @ 21:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0