Världens ondaste företag

Nu skriver jag också på det heliga dokumentet, det stora testamentet med en namnlista på alla vi som vet att SL är världens ondaste företag- genom tiderna.

I förrgår var det firmafest som avslutades med taxi till Stureplan. Det finns en del att säga kanske. Representanter för tillverkare av vitvaror bjuder gärna på drinkar men är innerst inne svin. På det hela var det som ett avsnitt av the Office. För fler intryck återger Blondbella sin version av kvällen på Collage, "Stockholms bästa nattklubb".

Nu är mitt SL-kort spårlöst försvunnet och jag hade tänkt åka på det i fyra månader till. Ja, en stor del har jag bara mig själv att skylla på. Men allt är helt igenom inte mitt fel.
Ett SL-kort är ett litet, litet plaskort som är värt runt 2 000 kronor. Det här lilla kortet ska man hålla reda på i ett halvår, annars är man döden död. Det är ungefär lika viktigt som båda lungorna.
Och det går inte att spärra kortet och få ett nytt mot att visa upp kvittot. Som man för övrigt kan göra med alla andra kort och de flesta värdehandlingar.
Och bara så att ni vet, SL. De där pengarna jag nu måste köpa ett nytt kort för hade jag tänkt använda för att bygga 20 nya brunnar till folket i Burma. Nu får burmeserna gå törstiga i stället.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0