Streetsport: Hetsa gubbhipsters

Den lillgamle 22 åringen på Café är faktiskt något jag också har upptäckt. Jag vet inte hur det är i Malmö, Göteborg, Lund, Värnamo, Borås, Örebro eller Boston men här i Stockholm är dessa unga gubbar idag ett vanligt inslag i stadsbilden.
Senast jag såg en var faktiskt idag.
Jag och min klasskamrat Billy var i skolan och gjorde färdigt en uppgift. Sen beslöt vi oss för att dra ut på stan och shoppa upp löningen. T-banevagnarna ledde oss än hit, än dit. Tll slut hamnade vi vid Zinkensdamm och knallade in på gubbhipsternas moderskepp. Herr Judits. Billy beslöt sig för att köpa en slips och ställde sig i kön. Före i kön står en pojk i stickad tröja, Kennedy-frisyr, kängor och tandställning. Bakom honom står en sällsynt färggrann påse med en vapensköld på.
- Den där var väldigt fin, säger pojken till mannen i kassan.
- Ja, vi har två i andra färger också. Men den där är helt klart finast. Du ska inte ha den?
- Ja, egentligen. Men nä, jag väntar nog lite. Det är bäst att ingen kommer och tar den bara.

Varpå jag börjar fingra på väskan. killen ger mig långa blickar. Samtidigt som jag börjar leta efter prislappen ångrar han sig och roffar raskt åt sig väskan. Herr Judits borde ge mig betalt för att jag hetsar kunderna.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0