Ah men igårrå!

Igår var det lördag och för andra lördagen i rad inleddes kvällen på Offe och Oskars lilla terrass ute i Västra Skogen. En terrass vi har festat på för sista gången, tyvärr. Jag kan lika gärna länka den här filmen på Facebook som den gode Dean gjort. Den sammanfattar ganska bra hur kvällen såg ut. Det var allt från manskör med Parkens "Låt mig få följa dig ned" genom ett regnigt Västra Skogen till tunnelbaneakrobatik. Den något mer väderbitna mannen som skymtar förbi i filmens tunnelbanescener påstod att han kände Kenta och Stoffe som var med i Mods-triologin. Enligt mannen var Kenta den trevligare utav de två medan Stoffe fick mer brudar, för han var lite "fräckare" som mannen så fint sa det. Efter ett tag frågade mannen ifall han fick smaka min öl, javisst sa jag, du kan ta resten och så svepte han ölen på fem sekunder och sa att han precis blivit släppt från häktet, inget och dricka på sju timmar som han sade. Sen hoppade vi av i Skanstull och härjade Trädgårde runt i några timmar innan några skulle planka in på Eriksdalsbadet för simning, andra skulle vidare i natten för att ragga kvinnfolk och några lyckliga hade redan fått ragg som de kunde traska hem med. Själv avslutade jag aftonen på Doncen med min kära Olivia.

Som jag sa ett upprepat antal gånger igår: "Trädgården är fan det roligaste stället i hela Stockholm".

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0