Är byn verkligen hemma?

Precis läst en lång intervju med Killinggänget i nya Filter. Har blivit ännu mer pepp inför premiären. Det är en konstig helg i september då jag på fredagen ska vara på Dramaten, och 12 timmar senare kommer vara på ett bröllop i en liten kyrka i Malmö. Med andra ord så tänker jag gå i kostym hela helgen.

Sune skrev nedan några väl valda ord i sitt glesbygdsepos. Bland annat om att jag skulle lämna honom för journalitiskens skull.
Då vi två de senaste åren mer eller mindre vuxit ihop till ett egen "Hasse & Tage"- duo blir de här tankarna om framtiden som Killinggänget pratar om intressanta. Om en grupp som inte längre kommer vara en grupp. Om jag kommer länmna Sune för journalistikens låter jag vara osagt, det beror lite cyniskt på om jag får ett erbjudande jag inte kan tacka nej till. Men. Frågan har också varit uppe på dagordningen om vi inte bara skulle skita i allt bli franchisetagare och öppna ett eget ICA i Tumba.

Nu fick ni lite lösa funderingar från mig. Jag saknar Stockholm, men Växjö är helt ok. Jobbet är väldigt intressant mest hela tiden. För det mesta roligare än fritiden till och med. Jag tror att jag har hittat rätt i yrkesvalet. Det känns förbannat skönt. Jag är inte avis med alla vänner som inte vet vad de ska göra till hösten eller fram till pensionen.
Och skiter det sig står alltid ICA-handlarnas dörr öppen.

/Simon

Kommentarer
Postat av: nedda

du glömde skriva att du har saknat sune.

2009-07-30 @ 00:17:24
Postat av: Maria

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-13 @ 04:52:36
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0