Gift med jobbet och gift man får i sig med jobbet

På fredag slutar skolan. Då ska jag och större delen av mina vänner fira detta med firmafest på Gröna lund. Eftersom jag gillar både pengar och mitt jobb har jag försökt strömlinjeforma privatlivet. Detta gjorde jag genom att fixa jobb till tre av mina närmaste vänner, och på så sätt kunna umgås med dem på veckorna och varje helg under lördagsskiftet. Därför blir firmafesterna också något utöver det vanliga. Collage med blondinbella och en Gorenje-representant som gärna bjöd på drinkar till oss low-lifes på lagret (I hans dimmiga ögon gick företagskortet säkert till en säljaravdelning eller något). Sen har vi också den klassiska kvällen hemma hos Eken där jag fick dricka Fernet med Remouladsås. Eller den gången på Hasseludden där bartendern serverade vatten i alla glas utom Johans.
På fredag blir det Gröna lund och femkamp, och lite senare i juni ska vi klättra på tak i Gamla stan. Det ska bli kul. Nästa vecka börjar min semester. Mitt problem med att ha bjudit iväg alla mina vänner till jobbet är att de...ja. Jobbar då. Risken är stor att semestern blir inställd och jag drar iväg till det enda sociala umgänge jag känner till. Jobba.

/Simon

Kommentarer
Postat av: karin

Fyndig rubrik minsan. Hoppas ni överlever fredagens grönalundeskapader så vi ses på lördag! puss

2009-06-02 @ 19:37:50
Postat av: Sara

Du/Ni kanske redan har läst den men jag kan inte sluta skratta och förvirras av texten:

http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/1760

2009-06-03 @ 13:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0