Jag hatar vårlov och jag hatar skidor

Hemma från kneget och inväntar att min slacker-kväll ska börja. Så fort Quatro runt hörnet är färdiga med min pizza ska jag spendera kvällen i min soffa framför 30 rock och Six feet under.

Snön föll tungt över Stockholm och Jordbro i dag, och det påminde mig om mitt handikapp. Snart är det påsklov och hela faderullan. Som det ser ut nu fortsätter jag en stolt påsklovstradition jag har. Att jobba. Mina klasskompisar som jag ska göra projektarbete med samma vecka ska hyra en stuga i Åre.
Min familj har aldrig sysslat med vintersporter, och jag vill minnas att jag aldrig varit längre norrut än Uppsala. Alltså är jag helt clueless i allt som är mer avancerat än Snowracer. Ge mig ett par skidor och jag ger dig en grekisk ordbok.
Hade jag följt med vet jag hur det hade blivit. På morgonen äter hela gänget gröt i stugan. Sen vinkar jag av mina klasskompisar när de tar liften upp till toppen av berget. Jag styltar iväg med pjäxorna och blir omkörd av mina 5-åriga kursare på skidskolan.
När mina klasskompisar kommer tillbaka på kvällen från berget, glada och rödbrusiga, finner de mig i baren. Där har jag varit sen lunchtid. Det var då jag blev utstlängd från skidskolan efter att ha slängt grus på barnen av ren avundsjuka.

Så för att alla barn ska må bra stannar Grinschen hemma. 30 Rock blir inte sett av sig självt. Det är ett hårt kall det här.

Kommentarer
Postat av: Erik

TÖNT!

2009-03-10 @ 19:26:21
Postat av: Billy

NÖRD!

2009-03-10 @ 20:32:21
Postat av: Simon

moget.

2009-03-10 @ 20:43:11
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, det var taskigt. Jag satte på datorn igen bara för att dementera föregående inlägg. Blev bara medsvept av eriks besvikelse.



Saken är att det var typ sex år sedan jag åkte skidor. Jag tvivlar på att det skulle vara någon större skillnad mellan oss. Jag har sett en 50-årig man lära sig åka skidor på en dag. Det skulle du också klara.

2009-03-10 @ 21:03:39
Postat av: Billy

Er blogg overloadade när jag skulle skriva, så jag försöker igen.

Det var taskigt, det jag nyss skrev. Vi är bara besvikna, men har ett ganska torftigt ordförråd. Saken är att det går skitsnabbt att lära sig skidor. En dag har jag sett folk lära sig på. Och de har ändå varit gamla och allt. Jag har inte åkt skidor på sex år, så det skulle inte vara någon större skillnad skill-mässigt mellan oss. Någon gång måste ju vara den första!

2009-03-10 @ 21:07:35
Postat av: Simon

Ja, grabbar. Vi får se hur vi gör. Jag åkte på att safa Mark för resan nu på kneget.

Fördelen är att jag då har råd att bjuda den som varit snällast mot mig till en resa mot varmare breddgrader vid ett senare tillfälle.

2009-03-10 @ 21:42:10
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Billy

Jag som skrev föregående. Men nu får du många comments iallafall.

2009-03-11 @ 17:35:27
Postat av: Disco

Traligt med sno over sthlm :)

2009-03-12 @ 01:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0