Ledig lördag!

Idag har jag för ovanligheternas skull varit ledig på just en lördag. Igår slog det mig att jag nästan har glömt bort vad man gör på lediga lördagar. Det känns som det var ljusår sen jag kunde använda lördagen till att sova länge, läsa tidningen noggrant och dricka fyra koppar kaffe på två timmar. Men jag har väl lyckats rätt hyfsat med att få en lugn och hälsosam lördag hittills. Tack vare en lite lagom bakfylla låg jag däckad till kanske halv ett, blev serverad kaffe på sängen av snälla Barro som var på besök. Stolpade upp och in på systemet vid ett-tiden för att slippa den värsta rusningen och sedan har det rullat på. Läste tidningen i någon timma och när United förlorade fick datorn agera slagpåse och blodvite uppstod. Fotboll och kultur ska göra ont, annars fyller det ingen funktion.

Ikväll ska familjen ut och festa till det. Så vi hörs på det va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0