Olyckodag

Måndagar har väl sällan varit någon lyckodag. Inte heller denna har hittills varit av lyckosam karaktär. En sväng i skolan som mest beydde grav ångest och en tågresa hem med Herr Ågren som ende vän. Väl hemma fick jag reda på att min hemtenta jag utkämpade ett större psykiskt världskrig med att få klar var underkänd. Så vi kan väl konstatera att glädjeutropen kommer få vänta några dagar. Till min glädje får jag arbeta några dagar här i veckan som kommer. Att jag blir glad över det är förstås enbart av ekonomiska skäl. Ser väl inte direkt fram emot att stiga upp klockan svinotta, men sånt är livet. I veckan ska vi dessutom få besök i lyan av två tjejer från Västkusten som ska se på Anthony & the Johnsons.

Ikväll kommer listan som ni kanske väntat på och även en ny fräckis. Sen vill vi även påminna om att Ballar av stål har premiär på femman ikväll, 21.55. Mina höga förhoppningar på programmet kommer antagligen krossas men något skratt hoppas jag få i alla fall. Så länge det är bättre än "Grillad" så är jag rätt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0