Kuddkriget

Idag har varit full rulle-bulle på jobbet. Money talks och jag sitter på porren och letar efter soffor och bokhyllor. Min nuvarande soffa håller tyvärr inte måttet. Den är vit, eller den var vit en gång i tiden. Nu är den mer DDR-grå. På en kudde trotsar en liten brun fläck, den har jag fått av EP när han bodde hos mig i somras. En liten, brun fläck från en Göteborgs Rapé. Till det har jag fem tusen solkiga kuddar som på något sätt alltid ligger i vägen och samlar damm. Vad är dealen med kuddar? Jag kan inte komma på en enda kudde i mitt hem som fyller någon funktion förutom huvudkudden. Kuddarna kom med som en ursäkt. För att soffan själv är för hård och inte duger. Nej, jag vill ha en soffa som kan stå för sig själv. Som inte behöver hjälp av hala, astmaframkallande bomullsmonster.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0