Avhopparens bekännelser



Tillbaka i Sverige igen, och pulsen är nere på 40 slag. Sune är nog fortfarande kvar på Hasseluddens spa några mil ut i Nacka. För mig var det mitt första spa-besök. Det hela var mycket konstigt. En galen miljonär har byggt 23 000 kvadratmeter spa med japansk inredning mitt ute i ingenstans. Under tiden på spat måste alla gå runt i s. k Kimonos, morgonrockar, med tillhörande tofflor. När vi kom till anläggningen igår kändes det som en sektgård.
Det var omöjligt att ta några större steg med Kimonon och tofflorna. All mat, varma källor och behandlingar gav folk ett evigt leende på läpparna. Det som mötte oss var alltså en massa leende tanter och farbröder som gick jättesakta i likadana kläder.
När skulle vi öva stormningen av Pearl Harbor? var min tanke. Aldrig var svaret. Inte ens nunchackus eller kaststjärnor fick man.
Men, vi fick sake och pooler. Tanken var att det skulle bryta ned oss och bygga upp oss igen som alla andra besökre. Funkade gjorde det också. Till slut vaggade ett helt vitvaruföretag omkring med Hans Scheike i täten.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0