Whiggers

Saxat ur min statusuppdatering på Facebook.

Simon Hjälmefjord Skrapar trisslott. Kan man inte rappa eller slåss är det enda vägen ur ghettot.

 Andreas Paintner kl. 19:27 den 23 mars
om du rapapr tillräckligt dåligt kommer du behöva lära dig slåss, eller i alla fall försvara dig =)
 Mark Malmström kl. 19:34 den 23 mars
Rocky till sin polare med dreadlocks. Album två om jag inte missminner mig.
 Simon Hjälmefjord kl. 19:56 den 23 mars
Sant Mark, fast du gick på kuggizen. Kollade i facit, det var "boxas", inte "slåss".
 Mark Malmström kl. 20:44 den 23 mars
Jag vann fetstort, och du vet om det.
 Alexander Hänninen kl. 22:36 den 23 mars
Men om om du är bra på att rappa kommer du fortfarande vara kvar i ghettot i sinnet som Jennifer Lopez. "I'm still, I'm still Jenny from the block." Inte för att hon är en bra rappare men ändå. Ludacris är bra och han rappar om ghettot fastän han är stenrik. En gång ghetto kid, alltid ghetto kid.
 Simon Hjälmefjord kl. 22:57 den 23 mars
Man kan ta Simon ur ghettot men aldrig ghettot ur Simon. (Granskogsghettot.)

Stor, större, B.I.G. var också stenrik, och hade säkert kvar ghettot i hjärtat. Men fortfarande ska man alltid sikta mot stjärnorna. Något både Biggie och Kimbo Slice gjorde, rappa eller slåss.

We used to fuss when the landlord dissed us...  Läs mer
No heat, wonder why christmas missed us
Birthdays was the worst days
Now we sip champagne when we thirst-ay

Sen är jag inte så bra på att rappa. Eller slåss. 13 rätt är respekt!
 Alexander Hänninen kl. 23:34 den 23 mars
Word, brotha. Word.
 Ola Myhrman kl. 23:56 den 23 mars
Vad ger du för betyg till "Notorious" då? Själv såg jag en brusig version och det hela var något av ett antiklimax. Men just anitklimax känns som hiphopens 5e element numera, så jag är ganska nöjd m.a.o. 6 av 10 blir mitt betyg.
 Andreas Landgren kl. 01:12 den 24 mars
blev du miljonär nu då
 Simon Hjälmefjord kl. 20:07 den 24 mars
Har inte hittat en frisk version av Notorios än, är osäker. Rap/gangsterism brukar väl sällan bli bra på film? Iofs tänker jag mer på Boyz in the hood, inte på Beat Street. Ska kika på den så fort jag får chansen.

(två nitlotter blev det)
 Ola Myhrman kl. 20:44 den 24 mars
Sant, visste att den typ skulle suga. Style Wars och Krush Groove, där har vi två pärlor.

Kommentarer
Postat av: Biggie was better

Lock your windows, close your doors - Biggie Smalls!

Representerar här i södern med min B.I.G-tee

2009-03-24 @ 23:16:33
URL: http://citytoohot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0