När MTV Cribs ser ut som COPS

- But I like staying here in the crap. Keep me moving.
Redman.

Man förstår att artister måste tjäna pengar för att överleva. Alla laddar ned musik (förutom 2 miljoner IPRED-rädda svenskar) i stället för att köpa skivor. Magnum Coltrane Price har idag en debattartikel på Svenskan om artister och upphovsrätt.

Om en vecka spelar Method Man och Redman på Göta Källare. Skulle mer än gärna gå om det inte kostade 450 kronor. Visst att jag inte har köpt en skiva sen 2007, men den lata konsumenten är även den snåla. Av en slump tipsade Sune mig om ett filmklipp som får mig att förstå Meth och Redmans biljettpris. I början av 2000-talet kunde man på Cribs se Fiftys strippstänger i vardagsrummet eller Lars Ulrichs pooler och privatplan. Nu ser vi Redmans kusin däckad framför tjock-tv:n.

Anledning att inte rösta på Piratpartiet (eller för att göra det?): MTV Cribs ser ut som COPS.



/
Simon


Kommentarer
Postat av: Mark

Världens bästa cribsavsnitt. Alla kategorier.

2009-05-31 @ 17:51:02
Postat av: Alexander

Håller med Mark. Redman är min idol.

2009-06-03 @ 21:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0