Fiolhoben

Jag måste säga att det lilla minikrig som blossat upp mellan svenska och norska medier på grund av Markus Larsson fina lustmord av schlagervinnaren vad han nu heter roar mig å det väldiga. Redan innan idag när jag läste recensionen bara för att rubriken lockade in mig så fattade man att det skulle bli rabalder. I recensionen kallar Larsson norrbaggen för "fiolhob", bara det ett mycket bra namn tycker jag, och jämför musiken med Smurfhits, kvalitétsmusik det med. Sen rasar norska medier över det här och fiolhoben själv säger att Markus Larsson kommer få sparken. Tyvärr har väl fiolhoben inte riktigt hängt med i Marky-Marks karriär där hans största bidrag till världshistorien var att ge Stones spelning (2007 tror jag) en tvåa varpå Keith Richards är rasande och skriver öppna brev och hotar med sönderslagna knäskålar etc, etc. Så jag tror nog att fiolhoben får ta och dra på sig lusekoftan och spela sin fiol, Marky-Mark kommer föra en fortsatt borttynande tillvaro som musikrecensent, ett jobb vars status har sjunkit i paritet med Newcastle United.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0