Ny Malmöresa inbokad

Det har gått tre veckor sen min senaste vistelse i Malmö och jag har precis impulsbokat biljetter till nästa. I september tar jag flyget ned (tåget kostade 2 000 kr) och åker hem igen efter knappt 24 timmar. För mindre än en timma sedan visste jag inget om detta. Men det var vad jag fann på min hallmatta fick mig att fatta beslutet. Där låg ett litet rött kyvert. I kyvertet låg det en inbjudan. Så i september ska jag på bröllop. Min faster Camilla ska gifta sig och jag har inget annat att säga än ett stort grattis! Har inte varit på bröllop sen 1997, men vill minnas att det var en glad tillställning.

Det finns en rocky-strip som förklarar mitt problem just nu. Rockys syster gifter sig och varken Rocky eller hans bror har någon kostym. Så de lånar ihop och köper udda delar av kostymer. Gissar på att jag får göra något liknande om inte den gamla student-kavajen med rödvinsfläckar åker fram.

Har alltid gillat min faster och hon är främsta anledningen till att jag varit i Skåne så mycket som jag varit. När jag växte upp brukade jag och min ett år åldre kusin åka tåg ned en gång om året och besöka henne. Alla vi tre var rätt nördiga och intresserade av det mesta. Vi såg science-fiction filmer på bio eller besökte bibliotek. Under ett besök satt jag och min kusin en hel dag på biblioteket och diskuterade Kalle Anka-tecknaren Don Rosas storhet.
I dag fortsätter jag, min kusin och min faster vår nördighet på varsin front. Camilla jobbar på NE, kusinen pluggar mikrobiologi och jag har läst Rocky-strippar under eftermiddagen. Eh, ja. Det säger väl sig självt vem som utvecklats minst från serieavdelningen på Malmö stadsbibliotek?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0