Det susar i säven

Dagens stora rip-off är Dagens nyheters huvudledare som i vissa argument är misstänkt lik min Svarte-Petter ledare för några veckor sedan. Känns fint att Niklas Ekdal, Barbro Hedvall, Peter Wolodarski tillhör den lilla skara läsare vi plockar på oss här. Å andra sida så var min ledare en spin-off på en tv-krönika av Johan Croneman, publicerad i Dagens nyheter. Inspirationen snurrade runt sin egen axel.

Måndag i Stockholm och det finns så sjukt mycket människor jag saknar. Älskar Stockholm, men utan vännerna som gör staden så är allt bara gummi, glas och metall ändå. Har inte kunnat fira farsans födelsedag där hemma, men han var inte här och firade min heller för den delen.
Just nu så har Herren vridit upp alla stormreglagen i vädermaskinen till max. Vinden viner, regnet piskar och åsknallarna ekar mellan Vasastans fasader. Antar att det ändå bara är jag som hör det, då alla är så rika här så de drar utomlands under somrarna på semester.
I helgen har jag hunnit med att umgås med mina nära och kära här uppe. Jag var i lördags och såg Friska Viljor spela på Debaser. Bra band, men jag tycker alltid det är astråkigt att gå på spelningar. Hur kul är det att stå med armarna i kors och kolla på när några hantverkare genomför sina verk. Säg att jag gillar konst och köper tavlor på auktion för flera tusen om året. Då är jag inte det minsta intresserad av att sitta bakom axeln på konstnären och titta på när denne målar sina tavlor.
Dansgolvet efter spelningen var roligare. Drog igång på de gamla pophitsen som satt där de skulle.

Söndagen ägnades helt i vindarnas tecken. Åkte båt hela dagen runt om i stan. TIll stadshuset, runt Kungsholmen och avslut med årets första dopp ute vid Drottningholms slott. Livsglädjen och sommardrömmen kom då och höll i sig ända fram tills väckarklockan ringde 06:20 i dag.

/Simon

Kommentarer
Postat av: Billy

Väldigt ostig kent-referens där i början av inlägget. För övrigt tycker jag att du är mesig, som först NU tar årets första dopp!



//Vaktis

2008-07-15 @ 10:04:18
Postat av: Simon

Vissa av oss är hederliga män med jobb som tar upp all ens tid. Inte en lösdrivande slacker som åker på Arvika festivaler som du, Billy!

2008-07-15 @ 19:18:15
URL: http://svartepetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0